Informacje prasowe

Wykres dnia BIK, 12 lipca 2018 r.
Biuro Informacji Kredytowej
Wiek klienta jest jednym z podstawowych czynników wpływających zarówno na trwałość i długość relacji z instytucją finansującą osoby prywatne, jak i na poziom ryzyka związanego z udzieleniem kredytu lub pożyczki. ...
Czytaj Wykres dnia BIK, 12 lipca 2018 r.
Wykres dnia BIK, 9 lipca 2018 r.
Biuro Informacji Kredytowej
Wysokokwotowe kredyty gotówkowe najbardziej ryzykowne Tylko niespełna 5% spośród kredytów gotówkowych, udzielonych w latach 2015–2017, miało opóźnienie w spłacie powyżej 90 dni, w okresie 24 miesięcy od momentu ich udzielenia. ...
Czytaj Wykres dnia BIK, 9 lipca 2018 r.
Nie ma winnych zatorów płatniczych
BIG InfoMonitor
Firmy nie widzą swojej winy w tym, że nie płacą odbiorcom w momencie, gdy sami nie otrzymują zapłaty. Nie poczuwają się też do winy za to, że mają kontrahentów, którzy nie płacą im na czas narażając na problemy finansowe a nawet bankructwo – wynika z badania zleconego przez BIG InfoMonitor. Co szczególnie niepokojące, badani nie dostrzegają zależności pomiędzy generowaniem zaległości i jakością zarządzenia firmą.
Czytaj Nie ma winnych zatorów płatniczych
BIK Indeks – Popytu na Kredyty Mieszkaniowe wyniósł w czerwcu 2018 r. +17,2%
Biuro Informacji Kredytowej
Wartość BIK Indeksu - Popytu na Kredyty Mieszkaniowe (BIK Indeks – PKM), informuje o rocznej dynamice wartości wnioskowanych kredytów mieszkaniowych. Najnowszy czerwcowy odczyt wyniósł + 17,2% i jest niższy od odczytu majowego o - 8,3 p.p. ...
Czytaj BIK Indeks – Popytu na Kredyty Mieszkaniowe wyniósł w czerwcu 2018 r. +17,2%
Upadek biura podróży już nie zepsuje wypoczynku
BIG InfoMonitor
Rosnąca liczba turystów ma coraz większą ochronę. Od lipca na rynku usług turystycznych w Polsce zaczynają działać nowe wynikające z dyrektywy unijnej przepisy. Dzięki nim turyści mogą kontynuować podróż nawet jeśli organizujące wyjazd biuro podróży zbankrutuje, a niezadowoleni z usług mogą składać reklamacje przez 3 lata zamiast przez 30 dni. Będzie bezpieczniej. I dobrze, bo firmy turystyczne nie imponują kondycją finansową - cztery na pięć jest w złej i słabej sytuacji, a 9 proc. nie radzi sobie z płatnościami wobec kontrahentów i banków – wynika z danych BIG InfoMonitor oraz Bisnode Polska.
Czytaj Upadek biura podróży już nie zepsuje wypoczynku
Firma, która nie płaci przez miesiąc, nie zapłaci też przez dwa
BIG InfoMonitor
Dyscyplina płatnicza firm nie ulega poprawie. O opóźnieniach płatności kontrahentów wynoszących co najmniej 60 dni w ciągu ostatnich 6 miesięcy, wciąż informuje ponad połowa przedsiębiorstw - 52 proc. Na dodatek więcej firm niż w I kwartale negatywnie patrzy w przyszłość. Pesymistami są głównie firmy z branży handlowej – wynika z badania BIG InfoMonitor. Badania dotyczące zjawiska zatorów płatniczych wśród MSP pokazują również, że jeśli odbiorca usług czy towaru przeciąga płatność przez miesiąc, to w 90 proc. przypadków pozwoli sobie nie zrobić przelewu również w kolejnym miesiącu.
Czytaj Firma, która nie płaci przez miesiąc, nie zapłaci też przez dwa