Z roku na rok rośnie popularność e-handlu, a wraz z nim branży kurierskiej. Rolę kurierów zauważamy szczególnie przed świętami Bożego Narodzenia, gdy udaje się im przebić przez korki i dostarczyć na czas prezenty kupione dla najbliższych. Większy popyt na usługi nie przekłada się jednak ani na wzorowe płatności wobec kontrahentów, ani na silną kondycję finansową. Jak wynika z danych BIG InfoMonitor oraz Bisnode, zaległości wobec dostawców i banków ma co dziesiąta firma z branży pocztowej i kurierskiej, średnio 41,3 tys. zł. Co druga jest w nienajlepszej sytuacji finansowej.
Gwiazdka, Sylwester, niezliczone promocje to wyjątkowo trudny czas dla budżetu domowego. Niemal dwie trzecie Polaków wskazuje, że właśnie w grudniu najczęściej zdarzają się im problemy z opłaceniem koniecznych rachunków i rat – wynika z badania wykonanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Gdy brakuje pieniędzy na płatności, w pierwszej kolejności przesuwane są na później spłaty pożyczek od znajomych i rodziny, wpłaty na rzecz szkoły, opłaty za przedszkole i żłobek, alimenty oraz raty za samochód.
Wartość BIK Indeksu - Popytu na Kredyty Mieszkaniowe (BIK Indeks – PKM), informuje o rocznej dynamice wartości wnioskowanych kredytów mieszkaniowych. Najnowszy listopadowy odczyt wyniósł + 23,1% i jest wyższy od odczytu październikowego o 5,7 p.p. ...
Odsetek firm, których kontrahenci opóźniają płatności powyżej 60 dni osiągnął w IV kwartale niemal 54 proc. To rekordowy poziom ostatnich dwóch lat, wynika z badania na temat zatorów płatniczych, przeprowadzanego na zlecenie BIG InfoMonitor. Firmy handlowe oraz działające na rynkach lokalnych uważają, że na początku 2019 r. będzie jeszcze gorzej. Z kolei producenci oraz firmy posiadające ponad 50 odbiorców liczą, że sytuacja się poprawi. Jednocześnie z 67 do 90 proc. zwiększył się też przez rok udział firm, które w ogóle doświadczyły problemów z opóźnionymi płatnościami kontrahentów. Coraz częściej zaczyna się od 7, 14 dni opóźnienia.
BIG InfoMonitor i home.pl będą wspierać przedsiębiorców w bezpieczeństwie finansowym
Home.pl chce oszczędzić swoim klientom negatywnych doświadczeń z kontrahentami niepłacącymi w terminie. Podjął strategiczną współpracę z BIG InfoMonitor i zamieszcza na platformie rozwiązania zwiększające ochronę finansów przedsiębiorstwa. Cel to zabezpieczenie przed utratą płynności finansowej oraz zatorami płatniczymi, a także wskazywanie narzędzi do odzyskiwania należności i budowania wizerunku firmy wiarygodnej finansowo.
Warto dbać o dobrą historię kredytową, bo nigdy nie wiadomo kiedy się przyda. Przedsiębiorcy, którzy postanowili skorzystać z faktoringu już się o tym przekonali. Oferujący coraz popularniejsze w Polsce usługi faktoringu, w trzy kwartały br. sfinansowali faktury o wartości niemal 171 mld zł. ...