Szukaj
Kontakt
Logowanie
Załóż konto
Informacje prasowe
Analizy rynkowe
Publikacje BIK
Business Intelligence
Kontakt dla mediów
Poradnik BIK
Kontakt
Logowanie
Załóż konto
Biuro prasowe Grupy BIK
Informacje prasowe
Informacje prasowe
Bank BNP Paribas wspólnie z BIK i Experian pomoże klientom dbać o bezpieczeństwo danych
8.07.2020
Biuro Informacji Kredytowej
Bank BNP Paribas zaproponował swoim klientom usługę, która pomoże ich chronić przed oszustwami w przypadku kradzieży lub wycieku danych osobowych. We współpracy z BIK i Experian, Bank oferuje Pakiet Cyber BNP Paribas. To zestaw rozwiązań monitorujący bezpieczeństwo danych w sieci i nie tylko. Alarmuje użytkownika, gdy tylko ktoś niepowołany będzie próbował wykorzystać jego dane.
Czytaj
Pandemia zatrzymała podróżujących, ale nie gapowiczów
8.07.2020
BIG InfoMonitor
Transport pasażerski bardzo ucierpiał z powodu koronawirusa. W komunikacji miejskiej spadek przychodów ze sprzedaży biletów szacuje się na ponad 80 proc., podobnie na kolei. Mimo zniesienia większości ograniczeń, wciąż nie ma tylu pasażerów co wcześniej, pojawia się natomiast więcej osób podróżujących na gapę – alarmuje PKP Intercity. W Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor wpisanych jest ponad 115 tys. gapowiczów z łącznym długiem 144,3 mln zł. Tylko w maju w rejestrze przybyło ponad 7 tys. osób, a kwota zaległości z tytułu nieopłaconych kar za jazdę bez biletu wzrosła o prawie 8 mln zł.
Czytaj
BIK Indeks – Popytu na Kredyty Mieszkaniowe wyniósł w czerwcu 2020 r. (-6,7%)
7.07.2020
Biuro Informacji Kredytowej
Wartość BIK Indeksu - Popytu na Kredyty Mieszkaniowe (BIK Indeks – PKM) informuje o rocznej dynamice wartości wnioskowanych kredytów mieszkaniowych. Szósty w tym roku - czerwcowy odczyt Indeksu wyniósł -6,7%, co oznacza, że w czerwcu 2020 r., w przeliczeniu na dzień roboczy, banki i SKOK-i przesłały do BIK zapytania o kredyty mieszkaniowe na kwotę niższą o 6,7% w porównaniu z czerwcem 2019 r.
Czytaj
Kupować czy pożyczać? – oto jest pytanie
6.07.2020
BIG InfoMonitor
Oszczędność pieniędzy, miejsca, czasu, a także mobilność i elastyczność – to korzyści, które mają największy wpływ na decyzje o wyborze wynajmu zamiast kupowania różnych dóbr. Mimo tylu zalet i faktu, że wypożyczyć można dziś w zasadzie wszystko, Polacy wolą jednak mieć rzeczy na własność – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Czy wywołane pandemią obawy przed utratą płynności finansowej i idący za tym spadek konsumpcjonizmu będą miały wpływ na zmianę nastawienia? Szczególnie, że ponad jedna trzecia pytanych wskazała właśnie ograniczenie wydatków i brak konieczności angażowania własnego kapitału w zakup danego dobra jako przeważające zalety wynajmu.
Czytaj
Utrata klientów i niepewna przyszłość – transport przestraszony brakiem zleceń, budownictwo spadkiem cen, a usługi koniecznością zamknięcia
2.07.2020
BIG InfoMonitor
Nowa rzeczywistość biznesowa przysparza wielu zmartwień i niepewności. Jak sobie z nią poradzić i jak działać w drugim półroczu? Dwie na pięć firm liczy, że sytuację uda się przeczekać bez wprowadzania zmian, jedna na pięć nie wie, co robić, a pozostałe w zależności od branży mają mniej lub bardziej pesymistyczne i optymistyczne scenariusze – wynika z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Najkorzystniej swoją przyszłość widzi przemysł, gdzie rozwój prognozuje prawie 12 proc. firm i budownictwo rozważające co najwyżej obniżki cen. Ale ponad 21 proc. biznesów transportowych obawia się ograniczenia działalności, ale też całkiem często upadłości, podobnie jak usługi i handel. Najbardziej o swoją przyszłość obawiają się mikrofirmy.
Czytaj
Biura turystyczne idą… z torbami
29.06.2020
BIG InfoMonitor
Grupa BIK
Branża turystyczna jest jedną z tych, które najmocniej ucierpiały wskutek pandemii. Zakaz podróżowania spowodował, że tylko samo wykorzystanie bazy noclegowej w Polsce w kwietniu spadło o 97,5 proc. względem analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Jak wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i BIK, przez ponad rok zadłużenie firm turystycznych wzrosło dwukrotnie, do prawie 118 mln zł. Czy uda im się przekonać klientów, że już jest bezpiecznie i można wyjeżdżać? Wpływ na decyzje wakacyjne będą z pewnością miały zarówno niepewne prognozy dotyczące drugiej fali zachorowań, jak i zwyżkujące ceny w polskich kurortach.
Czytaj
1
...
52
53
54
55
56
57
58
...