Ochrona behawioralna - innowacyjne rozwiązanie zabezpieczające Klientów BNP Paribas przed oszustami

Bank BNP Paribas rozpozna oszusta po tym, w jaki sposób trzyma w dłoni smartfona

Z początkiem kwietnia Bank BNP Paribas uruchomił innowacyjne rozwiązanie zabezpieczające Klientów przed oszustami. Dzięki ochronie behawioralnej bank rozpozna teraz, kiedy z aplikacji mobilnej GOmobile zacznie korzystać ktoś inny niż właściciel konta. Już wcześniej podobne rozwiązanie bank wprowadził w bankowości elektronicznej GOonline. Nowa usługa jest dostępna dla wszystkich Klientów za darmo.

- Rozwój technologiczny ułatwia dostęp do produktów i usług bankowych, ale też tworzy nowe obszary, w których mogą funkcjonować oszuści. W Banku BNP Paribas robimy wszystko, żeby temu skutecznie przeciwdziałać. Jako instytucja zaufania publicznego stawiamy sobie poprzeczkę bardzo wysoko i stale podnosimy standardy ochrony Klientów i ich pieniędzy. Wykorzystanie ochrony behawioralnej to przyszłość cyberbezpieczeństwa i cieszę się, że jesteśmy wśród pierwszych instytucji, które wdrażają takie rozwiązania– mówi Krzysztof Słotwiński, Dyrektor Zarządzający Pionu Bezpieczeństwa i Zarządzania Ciągłości Działania w Banku BNP Paribas.

Ochrona behawioralna polega na stworzeniu niepowtarzalnego modelu zachowania użytkownika w oparciu o sposób, w jaki korzysta z telefonu. System bada i analizuje np. sposób klikania, przewijania ekranu, wpisywania danych, a nawet trzymania smartfona. W sytuacji, gdy aktywność w GOmobile będzie znacząco różnić się od modelu, (np. gdy ktoś inny zaloguje się do aplikacji), bank może skontaktować się z Klientem w celu weryfikacji wykonywanej operacji. Ochrona behawioralna działa w tle i po aktywacji nie wymaga od użytkownika dodatkowych działań.

Aktywacji usługi można dokonać w dowolnym momencie w aplikacji GOmobile, wybierając kolejno: menu Profil, a następnie Bezpieczeństwo i menu Ochrona behawioralna, a także w systemie bankowości elektronicznej GOonline. W e-bankowości zabezpieczenia oparte o modele zachowania użytkownika są dostępne już od 2023 r. W tym przypadku system sprawdza np. sposób poruszania myszką czy tempo pisania na klawiaturze.

Usługa Ochrony Behawioralnej jest dostarczana przez Biuro Informacji Kredytowej. Co niezmiernie ważne, bank ani BIK nie zbierają o Klientach informacji nt. używanych usług, stron, ani o treści czy znakach (literach, cyfrach) wpisywanych w aplikacji, w tym podczas logowania.

- Weryfikacja behawioralna to innowacyjna ochrona przed cyberatakami. Eliminuje nieuprawnione próby transakcji wykonywane przez oszusta, np. dokonanie przelewu z konta, złożenie wniosku kredytowego. Ochrona behawioralna działa przez cały czas korzystania przez Klientów z bankowości elektronicznej lub mobilnej. Co więcej, charakterystyczny dla każdego klienta model behawioralny podlega ciągłemu uaktualnianiu. Z wiekiem czy z upływem czasu ludzkie zachowanie może się zmieniać, zatem również model będzie się zmieniał razem z nami. To właśnie stanowi o skuteczności profilu behawioralnego, gwarantującego trwałą ochronę Klientów banku. Jestem przekonana, że wdrożone rozwiązanie podniesie trwale bezpieczeństwo cyfrowe Klientów BNP Paribas - mówi Agnieszka Szopa – Maziukiewicz, prezes Zarządu Digital Fingerprints, Dyrektor Zarządzająca Obszarem IT Grupy BIK i dodaje:

- Co ważne, system nie bada tego, co użytkownik wpisuje na klawiaturze, lecz to jak się nią posługuje. Zbierane informacje nie mają charakteru danych wrażliwych, są bezkontekstowe. Wzorzec zachowania Klienta nie wymaga od niego żadnych działań poza aktywacją ochrony.

 

Źródło: Bank BNP Paribas rozpozna oszusta po tym, w jaki sposób trzyma w dłoni smartfona | Informacja prasowa

***

Więcej informacji na temat rozwiązania weryfikacji behawioralnej - czytaj TUTAJ

 

Innowacyjna technologia ochroni każdego

Dowiedz się więcej

Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami
Biuro Informacji Kredytowej
+48 22 348 4131 + 48 512 164 131 aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl