Aktywuj ALERTY BIK – ruszyła kampania reklamowa BIK

16 kwietnia 2018 r. rozpoczęła się kampania reklamowa Biura Informacji Kredytowej, której celem jest zwiększanie świadomości wyłudzeń kredytów na nasze dane oraz przybliżenie Polakom korzyści z Alertów BIK - usługi, która pomaga chronić się przed wyłudzeniem.

Skala zjawiska wyłudzeń, jak i wzrastający poziom poczucia zagrożenia z tego tytułu, jednoznacznie prowadzą do wniosku o konieczności świadomego poruszania się konsumentów w otoczeniu finansowym.

Geneza kampanii

Banki i inne instytucje finansowe każdego dnia otrzymują do rozpatrzenia tysiące wniosków o pożyczkę lub kredyt. Niestety część wniosków z założenia składana jest z zamiarem niespłacenia zobowiązania przez oszustów kredytowych. W ostatnim roku w całej Polsce straty z tytułu wyłudzeń, powstałe wskutek przestępczej działalności oszustów w 2017 r. policja oszacowała na 44,6 mln zł[1]. W 2017 r. udaremniono ponad 7 tys. prób wyłudzeń kredytów na łączną kwotę 442,2 mln zł.[2] Jak wynika z badania opinii, przeprowadzonego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej[3], aż 44% Polaków w wieku 15-65 lat zetknęło się w swoim życiu z sytuacjami bezpośrednio bądź potencjalnie zagrażającymi bezpieczeństwu danych.

Alerty BIK…i możesz być spokojny

Alerty BIK to usługa, która zabezpiecza przed wyłudzeniem kredytu na nasze dane. Zapewniają one opiekę przez cały rok, działają 24/h, 7 dni w tygodniu oraz stanowią w pełni zautomatyzowaną ochronę antywyłudzeniową, której mechanizm jest bardzo prosty.

Jeśli klient jest w trakcie pozyskania nowego kredytu, wówczas otrzymuje z BIK powiadomienie sms lub e-mail, że instytucja finansowa analizuje jego wniosek kredytowy. Jednak, gdy klient nie wnioskuje o nowy kredyt, wówczas Alert może świadczyć o próbie wyłudzenia kredytu na jego dane osobowe. Dzięki informacji z Alertu można szybko zareagować i zapobiec wyłudzeniu.

Ta unikatowa usługa jest doceniana przez jej użytkowników – według aż 71% ankietowanych Alert BIK zapewnia bardzo duży stopień bezpieczeństwa.

Prewencyjne działanie jest najlepszym rozwiązaniem we wszystkich sytuacjach, w których niepokoimy się o bezpieczeństwo naszych danych osobowych.

Kampania Alerty

BIK od lat angażuje się w działania mające na celu podnoszenie świadomości konsumentów w obszarze ochrony własnej tożsamości. Choć Biuro, rzadko podejmuje aktywności reklamowe, to wobec tak społecznie ważkiego problemu, jakim jest ochrona przed wyłudzaniem kredytu, nie pozostaje obojętne.

- Głównym celem kampanii jest zbudowanie szerokiej świadomości usługi, adresowanej do wszystkich dorosłych Polaków. Alerty BIK to jedyny tego typu produkt na rynku, który systemowo obejmuje ochroną przed wyłudzeniem kredytu lub pożyczki na skradzione dane. Wobec skali przestępstw, do których dochodzi w wyniku kradzieży cudzych danych, każdy z nas może zostać wykorzystany – mówi Paweł Szarkowski, Dyrektor Marketingu Biura Informacji Kredytowej. 

- Obowiązek i świadomość posługiwania się własnymi danymi dotyczy nas wszystkich, a Alerty BIK to narzędzie, które w tym pomaga. W kampanii zwracamy uwagę na konieczność działania zawczasu, prewencyjnie – dodaje Paweł Szarkowski.

BIK_Alerty ochrona antyfraudowa_2018.jpgPrzekaz medialny kampanii wizualizuje młoda kobieta, która właśnie dowiedziała się o wyłudzeniu kredytu na jej dane. Wyraz twarzy dziewczyny świadczy o jej bezradności wobec sytuacji, której się nie spodziewała szczególnie, że nigdy nie myślała o ochronie swoich danych. Bohaterka kampanii BIK uosabia ogół społeczeństwa – każdego z nas, który myśli w duchu, że „mi taka historia nie może się przytrafić”. 

W odpowiedzi na tak zilustrowaną sytuację, BIK wskazuje rozwiązanie, jakim jest aktywowanie ochrony przed wyłudzeniami. Kampania, w dniach od 16 kwietnia do 15 maja 2018 r. widoczna będzie na nośnikach outdoor w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Sosnowcu, Gliwicach i we Wrocławiu na tyłach autobusów miejskich, ponadto na billboardach 1 linii warszawskiego metra, a także w przestrzeni on-line, w dużych portalach internetowych.

- Dobraliśmy media tak, aby z jednej strony wykorzystać potencjał skali i zwrócić uwagę osób poruszających się środkami publicznej komunikacji w pięciu największych miastach Polski. Dotrzemy do ponad 2,7 mln mieszkańców, tj. ponad 40% populacji tych miast. Jednocześnie, mając świadomość, że większość z pasażerów lub przechodniów w tym czasie będzie miała w ręku telefon z dostępem do internetu, tę uwagę chcemy zmienić w decyzję o aktywacji Alertów na stronie bik.pl - wyjaśnia Dyrektor Marketingu BIK.

***

Do współtworzenia kampanii BIK zaprosił Dom Mediowy Starcom, odpowiedzialny za dobór i zaplanowanie mediów, oraz  Agencję Reklamową S4, która opracowała kreację przekazu wizualnego.

Dobór mediów:

  • tyły autobusów 16.04 - 15.05.2018 w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, GOP (Katowice, Sosnowiec, Gliwice), Wrocław
  • linia 1 metra w Warszawie: 16.04. - 30.04. 2018 - billboardy na stacjach metra
  • kampania online (w tym na urządzenia mobilne): 15.04. - 15.05.2018 - reklama na FB, WP, Onet, Business Insider.

  

[1] Statystyki Policji za rok 2017 (przestępstwa w oparciu o Art. 297 § 1 i § 2, Ustawa z dn. 06.06.1997 r.) 

[2] Raport o dokumentach infoDOK (IV kw. 2017 r.), Związek Banków Polskich

[3] Badanie zrealizowane na zlecenie BIK przez ARC Rynek i Opinia, na grupie 15-65 lat, CAPI i CAWI, N=1000, listopad 2016 r.

 

Załączniki